اخبار داخلی
شماره: 2911
1392/02/28 - 09:29
هپاتیت D از ایدز خطرناك تر است

متخصص ویروس شناسی ازآلمان گفت:هپاتیت D ازایدزخطرناك تروبه عنوان خطرناك ترین ویروس هپاتیت درجهان شناخته شده است .

 

دكتر 'هادی كریم زاده' افزود : كبد به عنوان یك عضو حیاتی نقش به سزایی درسلامتی انسان دارد و از این رو مراقبت از این عضو با توجه به نقش آن در بدن بسیار مهم است . متاسفانه در حال حاضر اطلاعات در زمینه بیماری های كبد به ویژه هپاتیت D بسیار اندك است و محققان تاكنون از این بیماری و درمان آن اطلاعات كمی به دست آورده اند . 
وی اظهارداشت :تاكنون هیچ درمان و واكسنی برای درمان و كنترل ویروس هپاتیت Dدر جهان كشف نشده است و دانشمندان و محققان در جهان در این زمینه تلاش می كنند تا به نتایج بهتری برسند . 
كریم زاده تاكید كرد:این ویروس در میان انواع هپاتیت های A, B,C خطرناك ترین ویروس محسوب می شود به طوری كه از ویروس ایدز نیز خطرناك تر است . بیمارانی كه به هپاتیت B مبتلا هستند مستعد ابتلا به هپاتیت D نیز هستند و در واقع این دو ویروس وابسته به هم است و كسانی دچار هپاتیت D می شوند به طور حتم سال های پیش به هپاتیت B گرفتار شده اند. 
 
وی گفت : كسی كه به بیماری هپاتیت D مبتلا می شود در مدت زمان كوتاهی مبتلا به سیروز و یا سرطان كبد مبتلا می شود. پیوند كبد در این بیماران می تواند درمان مناسبی باشد اما باید تحقیقات و بررسی های بسیاری در این زمینه انجام شود. 
كریم زاده خاطرنشان كرد : در حال حاضربرای مبتلایان به هپاتیت D درمان قطعی وجود ندارد و درمان ژنی برای این دسته از بیماران در حال بررسی و مطالعه است. 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved